diumenge, 31 de maig del 2009

blindness



Blindness (a ciegas). Fernando Mireilles, 2008,

Aquesta peli està basada en el llibre de Saramago "assaig sobre la ceguesa", d'aquest autor coneixia i m'he llegit "tots els noms", em va agradar molt, i després em vaig comprar "la caverna", molt bo també, us els recomano els dos perque és són llibres que enganxen i a més et fan pensar i donen per a molts debats i filosofades, però ja no vaig seguir buscant més en la seva obra.


Fins fa poc, per que de casualitat, buscant una peli entre un milió, va sortir aquesta, "Blindness o a ciegas" i vaig veure que era una adaptació de la novel.la, vaig fer -Bingo!
L'hem vist per parts, poc a poc, i conversant sobre la peli, i l'he trobat, Bonissima! molt bona peli, un argument molt interessant, emoció que va pujant, molts detalls que donen que pensar, i menys mal, final més o menys feliç (lo que a mi m'agrada).


L'història és o sembla un conte, tot de metafores, personatjes que no són persones concretes, no diuen ni el nom. Una plaga de ceguera s'escampa per la ciutat i provoca el caos total, en aquesta situació de debilitat tothom treu el millor o el pitjor d'un mateix, la supervivència és lo primer i tothom treu la bestia (mansa o ferotge) que porta dins.
Que faria en una situació com aquesta? mare meva, no vull ni pensar-hi!
el que és bo o és dolent es relativitza del tot, a lo millor et trobes que és bo matar algú, o fer que matin algú.
La gran protagonista de la peli és la iluminada, una dona que al reves que tothom és inmune a la plaga, ella hi veu, és la única, la responsabilitat que li cau a sobre és increible, si vol, pot ser més poderosa que ningú, però també és la única que veu l'apocalipsis al seu voltant...
Buenu i no explico res més, que si no l'heu vist tampoc és plan, si en voleu saber més coses mireu-vos la wikipedia, allí parla de la peli i també del llibre.
La pagina oficial ésta força guapa, amb bona música i tot sobre la peli.
Ala poso també aquí el trailer i no m'allargo més...
Apa salut!

2 comentaris:

NeoPoeta ha dit...

Jo vaig ser al Festival de Sitges quan es va estrenar, però no la vaig anar a veure... Si que vaig ser-hi, però, quan van fer la roda de premsa d'entrega de premis, i si no recordo malament, li van donar el premi del públic... Si que es cert que a molta gent li va agradar, però les crítiques no diuen el mateix, així que estic entre l'espasa i la paret... no sé que fer! Potser un dia d'aquests la miro, però bé, una crítica més que m'enduc a la butxaca :)

ricderiure ha dit...

buenu suposo que com llegir-se el llibre no hi ha res...
però en aquests temps d'estress i pressa, que et fagin un resumillo...
pues no està mal...
ei! m'ha agradat veure't per aquí, et llegeixo sovint!!!
apa salut i gràcies!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails