dimarts, 4 d’octubre del 2011

Rastani té raó i per això cal sortir al carrer 15 Octubre !

L'aparició la passada setmana d'aquest personatge va trasbalsar tothom, ja abans de que es conegués que era un hoax (una bola, vaja), Sala Martín ja deia que era un pallasso i la ministra Salgado el calificaba de boig inmoral.
Però tenia raó Rastani? ens l'hem de creure?  hi ha gent que s'està forrant amb la crisi? hi ha gent que està guanyant diners amb el deute públic? Goldman Sachs i altres lobbys financers dominen el món?
jo que no en se gaire d'aquestes coses, li vaig preguntar una vegada a una amiga que és economista perquè passen aquestes coses, perquè el món de les finances és tant brut.
La seva resposta va ser clara. Els humans som així, egoistes i avariciosos, tothom mira per ell mateix i tothom vol guanyar.

Durant l'època de "vaques grasses" vaig veure "pringats" com jo, que sense tenir, ni saber res, compraven i especulaven, per a guanyar facilment. Tothom s'apunta al carro de fer diners fàcils. Així doncs, com no m'he de creure que els que tenen, i saben, fan el mateix. Juguen amb els diners com si d'una partida de Risk es tractés sense importar a qui poden afectar amb els seus actes.
No hi ha diners. On són els diners? s'han evaporat?
És real, aquesta crisi és provocada, això no és una sequera o una tempesta provocada per factors incontrolables pels humans.
Fixeu-vos en l'impacte psicològic de la crisi en la gent i després feu una ullada a la "doctrina del Shock", el neoliberalisme del segle XXI funciona així, a nivell global i a Catalunya també.
Han començat dient que ens apretem el cinturó, que les retallades són en benefici de tots, i acabaran venent-s'ho tot, a ells mateixos o als seus amics, per quatre xavos. Els lobbys privats no volen la competencia pública, perquè? per guanyar més diners...
Fixem-nos amb el que ha passat amb les caixes, massa diners repartits, massa beneficis socials, la solució concentració en poques mans, conversió en bancs, i ara es vendrán a grans capitals financers...
jo no en se gaire d'aquestes coses, i a més sóc un paranoic...


però el 15 d'Octubre tornaré a sortir al carrer per a demanar una veritable democracia, la fi del poder dels lobbys financers i el seguidisme d'una classe política que només mira per ella mateixa.
Us animo a fer-ho també.
i sense res més a afegir...
apa salut!

4 comentaris:

Alba ha dit...

Ahir tot arribant a la feina vaig veure al mig d'una plaça sense ni una ànima un cartell que hi posava: "15 de OCTUBRE, EL MUNDO DIRÁ BASTA!". I vaig riure per sota el nas, perquè el 15 d'octubre és festa major del poble on estic afincada i potser sí que el nostre cos dirá "basta"....
Bromes apart, estic totalment d'acord amb el que exposes, n'hi ha que arrel de la crisi estan especulant i s'estant enriquint a costa de putejar als que no en tenim ni idea. Els polítics sempre miren per ells mateixos, els empresaris també, l'ésser humà en general mira per ell mateix sense importar-li què li passa al veí. Sempre hi haurà algú que no, per sort.
En fí, que si el 15-O em de sortir al carrer, sortirem, encara que duguem una ressaca monumental.

maria ha dit...

jo també seré al carrer el 15 d'Octubre!!! i jo tampoc en sé gaire d'aquestes coses, però crec que val la pena lluitar, encara que sigui una mica i amb el sol fet de sortir al carrer.
Tots hauriem de sortir al carrer! Com deia Obama: PODEM!!! doncs intentem-ho!!!

... ha dit...

Ei, mira't el vídeo, no té desperdici, exemplifica exactament el que dius

http://www.youtube.com/watch?v=vt4d7EAlwCg&feature=related

Si mires el YouTube veuràs diferents talls de la mateixa entrevista.

Jo també surto al carrer el 15-O!

ricderiure ha dit...

gràcies per comentar noies!
ens veiem al carrer!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails