diumenge, 4 de setembre del 2011

he plantat calçots!


doncs si, he plantat calçots!
i és que plantar calçots no és com plantar enciams o tomàquets o qualsevol altre cosa.
Els calçots són festius, i amb aquesta plantada també s'ha començat a preparar una festa amb els amics.
Una calçotada!!
ja està concretat el lloc, i ara falta la data, a principis d'any, quan els ceballots ja s'hagin fet.
i ja és ben curiós això del calçot, el meu cunyat em va portar les cebes de la cooperativa de Cambrils, i em va explicar els passos a seguir.
Primer, ves a l'hort amb les cebes tallades, així estalvies feina. Les cebes es tallen per la part de dalt per a que creixin millor els rebrots que faran el calçot.
Després fes crestalls, s'ha de dir que no se'm va engegar el motocultor i vaig haver de cavar a pic, sort de l'ajuda `^_^´. A més, no se'm dona gaire bé això de crestellar, els faig tots torts. (Per això no en vaig fer cap foto).
Per acabar agafa la ceba i a cada pam deixa-la al fons del crestall, ni s'enterra ni res, deixada estar va dir mon cunyat.
I quan vegis que creixen, les vas colgant.
Vist així sembla fàcil. Aquí i aquí podeu veure fotografies del cultiu que he trobat per la web.
Ara a esperar i veure que tot vagi com ha d'anar, esperem que aquest hivern no geli gaire.
I atenció ! a la Viqui diu que el calçot és afrodisíac !!! (entre d'altres coses!)


potser quan era petit en vaig menjar masses... ? (aprofito per colar aquesta foto de la meva tendre infantesa)
i sense res més a afegir...
apa salut!!!


7 comentaris:

Elfreelang ha dit...

espero que et creixin sans i forts i puguis fer unes bones calçotades!

Garbí24 ha dit...

però no t'oblidis de plantar la salsa....que també es molt important

Alba ha dit...

M'has fet recordar que jo també n'he de plantar!!! són genials els calçots... sempre van acompanyats d'unes bones xerrades i de l'inici del bon temps!
M'encanta la última foto, quina cara de felicitat!! :)
SaLUt!!!

Laura T. Marcel ha dit...

Que guai, ja preparant la festa! M'encanten els calçots i fans festa, ben cert. Que els disfrutis, de fet ja ho estas fent, eh?

Iblama ha dit...

info rebuda i info mirada! ara només cal que tot vagi com diuen i a jalarrrrrrrrrrrrrr

Agnès Setrill. ha dit...

El meu cunyat també en va plantar, aquest any més, perquè l'any passat, que ho va fer per primer cop, li van sortir boníssims, a veure aquest any com us anirà als calçotaires. Sort!

Judit ha dit...

Mmmmmmm! Calçots!!!!!
Jo et recordo així de petitet, tan mono...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails