dimecres, 15 de juliol del 2009

lu que m'agrada del feisbuq!


era novembre que vaig escriure per aquí sobre el feisbuq, encara no l'havia fet anar gaire i per això el que vaig fer va ser mirar notícies i "advertir" sobre els perills, com un telenotícies qualquiera... (si voleu llegir-ho mireu aquí).
Però ara... buenu diguem que he feisbukat bastant... diguem que molt! i "pues tampoco está tant mal", deixeu-me que us expliqui...
LU QUE M'AGRADA DEL FEISBUQ;
Collons! no sé si se n'heu adonat, però em va bastant això de "comunicar-me" per l'internet, si fins i tot tinc un bloc!, diriem que el feisbuq pot ser com un minibloc simple, diriem que el "mur" és on pots expressar "al viento! que lo sepa todo el mundo!" qualsevol cosa que et passi pel cap, igual que compartir enllaços, fotos o lo que sigui... per exemple, avui vull que tothom sapiga que estic euforic, que no digueu que no us he avisat! pues el missatge del feisbuq que posaré serà ; - oooeeeee oe oe oe oe oe!!!!
El feisbuq també és com un mail, de fet té un correu intern propi que funciona com un de normal, amb una cosa que m'agrada molt, els mails es penjen un sota l'altre com un xat, això fa que es puguin crear converses que duren dies, sobretot quan es tracta de mails colectius, això està molt bé, fins i tot ja es comencen a fer "com a reunions" en converses de feisbuk i que durant variis dies es penjen desenes de missatges que un grup gran de persones llegim. Aquestes converses són "intimes" i només i accedeixen els que hi participen.
El feisbuq també té un xat, pues com el de gmail o el messenger, no és que tingui res d'especial, però com és tant fàcil i ràpid d'obrir, pues al final resulta que ja no faig servir cap altre xat.
Una altra cosa molt útil, són els grups, però no els grup xorres aquests com "aún nos reimos con la ostia de Cannavaro en el gol de Messi" sino grups amb interessos interessants, i amb necessitat de comunicació, com per exemple el grup de Colldejou o el kenomentere, poden i han servit per fer propaganda o demanar ajuda o lo que sigui a grans grups de gent, el grup Colldejou té unes 70 persones! fins i tot hi han grups reinvindicatius, d'actes culturals, concerts, buenu de tot...
I el rollo dels amics, la intimitat, el xafardeo i tot això?
Buenu pues... dels amics, diguem que en tinc uns 70 entre amics i coneguts, diriem que són pocs per un feisbuqueru, però en el fons, és com la vida real, al final tens un cercle més reduït que són amb els que et comuniques habitualment, ara si, el xafardeo és generalitzat, ja que facilment pots usar "l'amistat" per veure que fa, que diu, o quines fotos té qui vulguis, i clar, suposo que hi ha gent que està molt avorrida i...
ara que en cap moment t'obliguen a res, en qualsevol moment pots "trencar" l'amistat a algú, impedi que sapiguen res de tu o veguin les teves fotos, i no és obligatori fer-se amic de ningú, també hi ha el tema del nom, et poden buscar pel nom, però si com jo, estas inscrit amb un pseudonim doncs llavors només et troba qui tu vols, digueu-me reservat!
De fet ara que m'he acostumat a fer servir aquestes aplicacions que té el feisbuq, he descobert alguna alternativa, per exemple els google tenen de tot també, correu, xat, grups, bloc ( com aquest!), però buenu el feisbuq com que el fa servir molta gent...
pues que va molt bé... i ja veurem....
doncs res més,
apa salut!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails