dimecres, 14 d’octubre del 2009

a la mola des de la Torre

Una vegada més el David em va treure del llit, aquest cop amb l'Antonio, per fer una pujadeta a la nostra Mola, a proposta de l'Antonio i seguint un llibre de rutes pel camp de Tarragona (ed.Cossetània) el camí triat va ser una ruta circular des de la Torre de Fontaubella pujant per la canal del mig, un camí força maco que cap dels tres havia fet mai sencer, així que vam anar motoritzats cap a la Torre per fer l'ascensió al nostre pedrot de 900m ( de mitjana má o meno..). Ja fa molts anys que no pujava per la canal del mig, (recordo de petit amb el Joan, sortint amb tren des de Reus), la pujada per aquest camí és força considerable, molt considerable! vaja, que fot una pujada de nassos!, això si, en 40 minuts ens vam plantar a dalt, molt maca la pujada amb unes vistes sobre el Priorat i el Montsant que valen la pena, i l'entrada a la mola es fa per un raconet d'aquests idíl.lics, amb el prat i els pins i la boira baixa...
Vam esmorzar a dalt com a bons excursionistes, explicant-nos excursions passades, "el camino", els plans que podríem fer, el que fan els frikis, i tal i tal.

I després de pujar toca baixar! el camí escollit el de la vall de Massanes, o sigui, baixar fins al coll del guix i després tira avall per la pista, fins la bassa, on una idea de banyar-nos va passar ràpid pels nostres caps, tant ràpid com va marxar, que estem a l'Octubre!
I la veritat és que no havia passat mai més avall de l'alzina de l'Escoda, o sigui que a descobrir camins nous que és lo maco, (i si de pas trobem una nova zona boletaire, doncs millor!), després de la bassa, es continua una mica més per la pista, i poc després ens vam posar per un sender amb l'entrada a motoristes barrada amb dos estaques, bon tros de camí, amb força bosc, l'ideal per fer ja de cara al migdia, i de vorejar la mola per baix, vam atravessar uns quants trossos amb avellaners per tornar a arribar a la Torre.
En total unes 3 hores i mitja de caminada, el llibre ens n'indicava 5h! i després uns entrepans per dinar al bareto dels ravoses! molt bo si senyor!
Últimament no estic traient gaire a passejar la càmera de fotos, total que no la vaig pendre o sigui que no puc ilustrar aquesta excursió amb fotografies meves, però no passa res, que per això es van inventar el google imatges, i he fet una tria de les que més m'han agradat, sense permís dels seus autors que espero no es molestin!
i ja amb ganes de tornar a fer camins!
apa salut!

L. Linkon ha dit...

Ets de Colldejou? hahaha lo mon es un mocador. Jo sok de cal suso xD
i també tinc sang de rabossa per part de cal Portal xDD Sempre que pujo a la mola sento una sensació de llibertat inmensa, i l'aire fresc i pur em retorna a la meva infancia.
Et segueixo llegint!

neusmafo ha dit...

les dues primeres fotos són espectaculars, no hauràs fet un curs intensiu amb l'isaac?

ricderiure ha dit...

neus neus... que no t'ho llegeixes!!!
a baix de tot explico que no vaig pendre la camera i que les fotos les he pillat del google!!!!
això si t'he dono la raó, les fotos són la ostia.
ala petons!

Fletxa ha dit...

I jo dic: Molt bé David!
Molt bé això de tenir algú que et tregui del llit! Poseu-vos un David a les vostres vides!

I molt bé Ric per deixar-te dur, evidentment.

Visca els esmorzars a la Mola!