divendres, 17 d’abril del 2009

nar colonitzant...




los colonos de catan, per lo vist aquest és un dels millors jocs que s'han fet i desfet en el món mundial...
i en veritat que m'encanta, no negaré que la màxima aficció m'ha arribat després de enredar-me amb la versió on line,http://games.asobrain.com/, però es que aquest joc és la bomba... i amb tablero i penya la diversió està assegurada...

El joc tracta de colonitzar una illa, crear pobles, ciutats i camins i anar aprofitant els recursos per arribar a una puntuació, es guanyen recursos que es van canviant per altres coses, m'encanta que et pots montar estrategies de moltes maneres, que té l'atzar dels daus, i que el tablero no és fixe si no que cada partida va cambiant, a més els recursos es poden intercambiar amb els altres jugadors, lo que li dona també un rollo de mercadeig que també té la seva gràcia.
m'he llegit unes quantes coses que hi ha per la red,http://lamazmorradelosjuegos.blogspot.com/2006/04/los-colonos-de-catn.html i tot són admiracions i lloatges, en destaquen que es molt participatiu, no s'elimina ningú, molt interactiu entre els propis jugadors, fomenta el dialeg i l'entesa, super pedagògic vaya!
també m'el comparen amb el Monopoly, el diabòlic joc capitalista, posant-lo com una alternativa molt més constructiva i positiva.
I es veu que aquest joc té mogollon d'història, adaptacions, expansions i de tot, que a triunfat com la coco cola... http://es.wikipedia.org/wiki/Colonos_de_catan
buenu jo no el tinc però ja sabeu que per jugar sempre hi som a temps...
i res més, salut i fins la pròxima!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails